NØDDESMÅKAGER


I morgen er det kun pigerne, der er i skole, hvilket jeg glæder mig meget til. Sidste gang var det nemlig rigtig hyggeligt.
Jeg valgte så at bage lidt småkager i dag, så jeg kunne tage nogle med til pigerne i morgen - så kan vi jo spise os tykke sammen.


Det er en opskrift jeg fik af min farmor i torsdags, meget af det var ikke nøjagtigt, men jeg har prøvet så godt som jeg nu kan, at lave en opskrift til jer.


Det første du gør, er at mele dine hasselnødder. Jeg brugte en blender, så det blev til noget, der kunne ligne mel.
Derefter tilsætter du resten af ingredienserne og rører det sammen.
Du skal så nu gøre to bageplader klar. Med en teske påfører du egentlig bare nogle klatter på bagepladen. Sørg for at der er mellemrum imellem, for i ovnen så flyder de altså ud. (også selvom dejen ikke er noget, der ligner flydende).

Tænd ovnen på 175grader og når den er klar sætter du én plade i af gangen og lader dem få 10 minutter. 
Når der er gået 10 minutter skal du holde øje med dem - indtil de får samme farve som på ovenstående billede.
Mine fik ca. 13-15 minutter.

De smagte simpelthen så godt, at jeg lavede en portion mere.
Min første portion gav 25 lækre småkager.

Husk at lade dem køle af.
PS. Småkager skal ALTID i en kagedåse, ellers bliver de bløde.



Hvis du vælger at prøve og lave dem, vil jeg meget gerne høre om din oplevelse. 
Samt se billeder, hvis du tager nogen.


// This is some cookies that I made. If you want to make it yourself then translate the amount (I'm not sure if you will do it in cups, or it is called).
If you make them please sent me a picture. And don't forget to tell me if you liked them. //

1 kommentar:

  1. Anonym6:14 PM

    årh, de ser lækre ud!

    Kig gerne forbi,
    stinewinth.blogspot.dk

    SvarSlet