THE DANISH GIRL

Jeg var for en uges tid siden i biografen med min bedsteveninde og se filmen "The Danish Girl", og jeg tænkte det var på tide, at jeg gav min mening til kende om filmen her på bloggen. 

Først og fremmest, så har filmen fået utrolig meget opmærksomhed og er blevet virkelig hyped. Al den hype, gjorde for mig, at jeg havde tårnhøje forventninger til filmen, og det ødelagde desværre oplevelsen en smule for mig.

Dermed ikke sagt, at filmen ikke var god - for det var den! Yderst inspirerende, fantastisk skuespil, utrolig historie (som jo er sand). 
Der var da også lidt tårer i øjenkrogen, men jeg var blevet bedt om at tage hele kleenex pakken med, så jeg havde forventet at ligne en panda på vej ud.

Dén scene, der rørte mig allermest, er billedet øverst til venstre i collagen jeg har sammensat.
Jeg "følte" mere med Gerda i filmen, sikkert fordi jeg bedre kunne relatere mig selv til hende. Det var meget spændende for mig at se, hvordan hun har klaret at stå på sidelinjen, og da hele hendes verden så kollapsede og hun indså hun aldrig fik sin mand tilbage.. ja, idk. Det var bare meget rørende.

Jeg vil selvfølgelig ikke afsløre det hele, og kan helt klart anbefale jer, at gå ind og se den, hvis I ønsker at få én på oplevelsen.
Det er ikke en film man vil se flere gange i streg, men jeg vil helt sikkert finde den frem om et års tid, og igen finde den super interessant og inspirerende.

Pictures found on weheartit.com

Det er jo også spændende at tænke på, at det er en dansker, der oprigtigt har historien, og ikke Caitlyn Jenner, der ellers har været i medierne om dette det seneste års tid (ingen hate mod Caitlyn/Bruce, har stor respekt for hende!)

Dog vil jeg gerne påpege, at de scener, der skal forestille at være indspillet i Vejle, altså ikke er Vejle. De er optaget i Norge. Det var dén eneste ting der irriterede mig, men det er nok også fordi jeg er født og opvokset i Vejle, så jeg ved, hvordan naturen er. ;)

Har du set den? Hvad synes du om filmen?

// My opinion about the movie The Danish Girl!
I think it was a bit too hyped, but I still love it, and find it very inspiring and interesting. The acting was on point, and you weren't bored at any time. I can definitely recommend it. 
Have you seen it? Did you like it? //

2 kommentarer:

  1. fedt du skriver din mening om filmen har nemlig overvejet at tage ind og se den
    håber du har en fantastisk ferie ind til videre
    lifestylexblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skal gøre! :)
      Ha' en fantastisk ferie også, Thea

      Slet