HVORDAN BEVARER MAN SINE VENSKABER FRA EFTERSKOLEN?

Nu har jeg i weekenden været til gammel elevdag på min efterskole.
Først og fremmest fik det mig til at tænke over, hvor hurtigt tiden egentlig er gået efter man stoppede. Derefter kom jeg til at tænke på, hvor falske folk egentlig er (for man hører jo ting de har sagt om en, rundt omkring i krogene), men sidst men ikke mindst, så kom jeg til at tænke på, hvordan jeg egentlig har bevaret mine venskaber.

Picture found on weheartit.com

Sandheden er, at der ikke er nogen "opskrift" på, hvordan man bevarer sine venskaber.
Det er vigtigt, at begge parter ønsker at beholde venskabet - og jeg har oplevet, at det ikke altid er begge parter, der vil det. De "oplevelser" må man tage med sig i livet.

Vi er så heldige, at vi har de sociale medier. Det tager 20 sekunder og skrive til en gammel ven på messenger, og så er samtalen kørende. Man kan snakke i telefon, og togene kan også benyttes.

For mit vedkommende har vi også været gode til at holde fødselsdage og fester, og sørge for at bibeholde det fysiske venskab, så det hele ikke kun foregår over sms. 

Selvom jeg så de fleste af mine efterskolevenner i lørdags, så glæder jeg mig til endnu en efterskole-fødselsdagsfest på fredag - for man savner hurtigt sin lille familie.
Selv glæder jeg mig også til min egen fødselsdag, hvor jeg har samlet både folkeskolevenner, efterskolevenner og gymnasievenner - det bliver dejligt, at være omringet af de bedste.

Hvad er dine gode råd?

// A few tips of mine on how to keep your friendships, when you live far away from each other. You can talk on the phone, text each other and take the train. We like to have parties as well, so we can hang out together, and talk about the lost time and memories.
Do you have any good advice?//

Ingen kommentarer:

Send en kommentar