JEG HAR ALDRIG VÆRET FULD

Jeg kom kort ind på snakken her den anden dag i mit indlæg vdr. det at man skal stå fast ved sine holdninger (læs indlægget her).
Det er nemlig sådan, at jeg.. i en alder af 18 år, aldrig har været fuld. Noget som er meget unormalt i dagens Danmark, og det synes jeg er virkelig synd. 

Jeg har været tipsy, og drikker da også engang imellem - men jeg gør det for hyggens skyld. For at nyde en lækker drink eller lidt rosévin i godt selskab, og ikke for at drikke hjernen ud. Jeg drikker kun når jeg i forvejen er i godt humør, for det betyder meget for mig, at ens "evner" ikke bliver påvirket i en negativ retning - da alkohol forstærker ens følelser. 

Det er desværre sådan, at Danmark er kendt for at være ét af de lande, der drikker allermest. Jeg har aldrig forstået meningen i at drikke så meget, at man ikke kan huske det dagen efter. Det er da netop det smukke ved livet, at man kan huske det hele - gode ting ligeså vel som dårlige ting. Det er desværre også sådan, at der er rigtig mange der føler sig presset til at drikke i en ung alder, simpelthen fordi alle andre gør det. Her synes jeg personligt, at vi skal være bedre til at sige nej tak - og for den sags skyld, at folk skal være bedre til at respektere et nej.

Picture found on weheartit.com

Jeg siger ikke, at man ikke skal drikke - for jeg gør det jo selv, så det ville være dobbeltmoralsk. Jeg ved da også godt, at der kommer en dag, hvor jeg får et glas for meget, og rent faktisk ender med at være pløre stang bacardi, men jeg forstår ikke meningen i, at man gør dette to gange om ugen - eller hvor meget folk nu drikker. 

Jeg laver egentlig mest det her indlæg for at minde jer om, at det er smukt at opleve ens tilstedeværelse, og man kan sagtens hygge sig med en drink eller 3 - uden at glemme ens handlinger dagen efter. En positiv ting er også, at man ikke har tømmermænd dagen efter.

Husk på, at det er okay at sige nej - men det er heller ikke noget galt i at nyde et godt selskab og få en tår for meget. Det handler alt sammen om, at du finder en balance du kan lide og en du har det godt med!

Hvordan er dit forhold til akohol?

// In this blogpost I'm talking a bit about how I have never been drunk, which is not very common to find such people here in Denmark, since we're one of the countries who drink the most - I'm not proud to say that. I do drink, don't get me wrong, but I just like to do it with some good friends, and have a nice relaxing evening, where we just sit and talk, instead of drinking so much, that you forget what you did the next day - That's just not my style. 
What are you're relationship with alcohol? //

Follow me on bloglovin
Follow me on instagram
Follow me on snapchat; simone1998x

Ingen kommentarer:

Send en kommentar