HVORDAN FÅR MAN STYR PÅ ØKONOMIEN

I anledningen af, at der er mange der har konfirmationer nu - og at sommeren nærmer sig, og man gerne vil have penge til tøj, koncerter, festivaler og hvad der ellers står og skriger efter ens pengepung  - tænkte jeg, at jeg ville lave et lille indlæg med mine tips til, hvordan man holder styr på sin økonomi.

Jeg har de sidste par år haft to kontoer, hvor jeg har sørget for at der altid blev lagt ekstra penge ind på min opsparingskonto til diverse nødvendigheder (så som da jeg skulle have ny seng, fikset min computer, en tur til London..). Dog er det også vigtigt, at man stadig sørger for at have et rimeligt beløb til hver måned, så man ikke altid behøver at sige nej til caféturen med veninderne. 

Hvis du har svært ved at holde styr på, hvor dine penge forsvinder hen, så lav et budget, og så kan du bedre holde styr på det på den måde.
Jeg ved, at der også findes en masse apps til dette, så det er bare om at finde det, der passer dig!
-Selv kan jeg ikke finde ud af budgets, kommer af en eller anden underlig grund til at bruge flere penge..

Billige alternativer er altså altid godt. Jeg er ikke et mærkedyr, og bliver det nok heller aldrig. Jeg har et princip om, at hvis man kan få noget der er ligeså godt til billigere penge, så er der nogle gode penge sparet. 

Mønter og sedler forsvinder hurtigere, end når du selv kan følge med på kontoen - så hav de fleste penge på dit kort.

Mit vigtigste råd er nok, tænk dig om en ekstra gang. Gå en ekstra runde i shoppingcentret, eller tage hjem - hvis din hjerne stadig skriger efter den trøje, så er det okay, at smutte ned dagen efter og købe den.

Picture found on weheartit.com

Har du nogle gode råd? 

// A few tips of mine, on how to save money. 
Have more than one bank account, and use one for savings, and one for monthly use - Make a budget, if that works for you - Buy the cheaper alternative - Think. Go home, and if you still want that shirt, go buy it the next day.
Do you have any good advices on how to save money? //

2 kommentarer:

  1. Super fedt indlæg, tror også jeg skal til at have lavet en konto til.
    Tak for tippet

    lifestylexblogger.blogspot.dk

    SvarSlet