MAN KAN IKKE ALT

Hvis der er noget, som jeg her på det sidste, virkelig er ved at have lært, så er det dét faktum, at man ikke kan alt.
Nogle gange må man vælge nogle prioriteringer, der vil gavne en på lang sigt, men som lige i øjeblikket er til at tude over (been there), men derfor er det vigtigt at gøre det, der gør en selv glad.

Et lille eksempel er for eksempel, at jeg skulle vælge fag til min skolegang nu.
Jeg har/havde en håndfuld fag, som jeg skal bruge for at komme ind på drømmeuddannelsen på universitetet - det lukkede dog de døre ned for psykologi nu, et emne jeg finder utrolig interessant. 
Tanken om, at jeg er tvunget igennem High Level History undervisning i 2 år, og kan høre på de andres spændende Psychology timer, var noget der fik mig til at græde.. op til flere gange.
Men jeg måtte indse, at på lang sigt, er historie nok det bedste valg. Og så må jeg bare gå på biblioteket eller studere psykologi online, hvis det er det jeg så gerne vil nu.

Målet med dette indlæg er blot at fortælle jer, at nogle gange kan det hele føles lidt som lort i øjeblikket, men man er nødt til at se langsigtet og gøre det, der i sidste ende kommer til at gøre en selv glad. 
Dine venner og familie, du har nu, vil måske ikke altid være der, og derfor er det vigtigt, at du putter dig selv i første række <3

Picture found on weheartit.com

// This blogpost is mainly about how you're not always able to do everything you want to do in the moment, but you have to look "in to the future", and see what will benefit you on the long road, and what will make you happy in the future. Here I'm specifically talking about my education, and what I have had to say no to, to get the right subjects, so I can get in to my dream education in university //

Ingen kommentarer:

Send en kommentar