OPSKRIFT: BROCCOLISALAT

Jeg har det sidste stykke tid tænkt meget over, hvad jeg har spist til frokost når jeg har været hjemme i min læseferie. Det er vigtigt for mig, at min frokost er sund, da det gør det nemmere at læse ordentligt. Derudover har jeg længe vidst, at jeg har skulle have så mange caféture, så jeg har ligesom vejet de usunde måltider op på den måde.

I dag vil jeg vise jer en supernem måde at lave en lækker broccolisalat på. Der findes mange forskellige opskrifter, og dette var bare den jeg lavede sidste gang.

Først har jeg skåret broccolien i mindre stykker og hældt kogende vand over, for at komme af med alle bakterierne.

Så har jeg stegt en portion bacon, og herefter hældt det værste fedt fra.

Så skal du bruge cremefraiche, lidt citron, rosiner, salt og sukker, og putte det i. Smag det evt til.

Der skal ikke særlig meget cremefraiche i, det skal bare lige være nok til at alle stykker har lidt creme på sig.

Jeg hældte herefter det kvarte af min portion op i en lille madpakke - og så var jeg klar til frokost inden eksamen.

Har du også en god opskrift på broccolisalat?

// Just a little recipe on my lovely broccoli salad, I made last week for lunch before my exam. I just had some broccoli which I putted hot water on, to kill the bacterias. Then I used some kind of dressing, raisins, lemon juice, salt and sugar - and kept on adding till I thought it tasted good, and then I added my bacon. 
How would you make a broccoli salad? //

Follow me on bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar