OPSKRIFT: VANDBAKKELSER


Da jeg holdte fødselsdag for et godt stykke tid siden nu, lavede jeg blandt andet vandbakkelsesboller. Det er ikke noget jeg personligt er særlig vild med, men jeg ved, at min familie elsker det, og de blev bare spist i store mængder! Så derfor tænkte jeg, at jeg lige ville dele opskriften med jer, så I også kan lave lidt lækre kager til jeres familie.

DET SKAL DU BRUGE:
Dej:
80g smør
2dl vand
100g mel
2 store æg

Fyld:
Kagecreme (pulverposer) - følg opskriften på pakken
ca 1/2dl piskefløde

Pynt:
Flormelis
Vand

SÅDAN GØR DU:
Kog smør og vand op i en gryde.
Rør melen i og tag gryden væk fra varmen. Rør i dejen til den slipper gryden og skeen.
Afkøl den lidt.
Rør æggene sammen og pisk dem i lidt efter lidt. Det kan godt tage noget tid æggene er ordentligt røret ind i dejen, men hav tålmodighed.
Sprøjt dejen ud på en plade med bagepapir. 
Opskriften er til ca. 14 store boller. Jeg plejer at lave dem ret små, da de også hæver i ovnen, og så får man selvfølgelig lidt mere ud af det.
Bag bollerne i ovnen ved 200grader i ca. 25min. Det er meget vigtigt at ovndøren ikke åbnes de første 15min!

Afkøl bollerne på en rist.
Pisk fløden til piskefløde, og vend det i kagecremen. Tilsæt lige den mængde du synes smager bedst!
Klip bollerne midt over. Put en lille klat marmelade i bunden og sprøjt/put med en ske cremen på den nederste del og saml dem. 

Mix flormelis og vand til en lækker glasur og tilføj det på de afkølede boller. 

Velbekomme



Har du også en god vandbakkelse opskrift?

// A little recipe on a Danish favorite, chou (see the pictures) //

Ingen kommentarer:

Send en kommentar