SOMMERAKTIVITETER

Nu da sommeren for alvor er igang, er det selvfølgelig oplagt at give jer nogle forslag til, hvad I kan lave I jeres ferie.
Jeg har lavet en lille liste med hyggelige aktiviteter, men det skulle nu ikke undre mig, hvis jeg skriver lidt om mine egne sommeraktiviteter hen over sommeren - og på den måde giver jer gode idéer.

Pictures found on weheartit.com

Kanotur
Dette er en af de ting, der er på min liste over ting jeg håber, at jeg kan nå og gøre i løbet af sommeren. Det er simpelthen så hyggeligt at sejle i kano med en god veninde under armen. Man får grint en masse, og måske man også får en lille svømmetur? ;)

Cykelbåde
Et andet alternativ til en kanotur, kunne være at tage ud på cykelbåde, som jeg kalder dem - bedre kendt som vandcykler. 
Jeg kan anbefale de vandcykler der er ved Odense - de var gode og professionelle, da jeg var der med efterskolen sidste år.

Telttur
En ting vi arbejder på at få op og stå i vores klasse er en hyggelig telttur. Jeg har aldrig haft dårlige oplevelser med teltture, det er altså noget af det bedste. 
I behøver ikke være mange, og det behøver ikke at være besværligt - slå et telt op i haven, slæb din veninde eller din søster med ind, snak natten væk imens I spiser jer tykke i vandmelon og chips, og har lommelygten til at lyse.

Festival
I Danmark er der jo utrolig mange festivaler hen over sommeren - så hvis du er én af dem, der elsker en god omgang festival, så er det da en oplagt mulighed for at tage med vennerne ud og høre noget god musik.

Rejse
En anden hyggelig aktivitet, der ikke nødvendigvis skriger sommer, er at tage ud og rejse. Planlæg en spontan rejse og smut ned til de endnu varmere lande, eller måske et koldere sted? Tag kameraet under den ene arm, og en ven under den anden og få en masse gode oplevelser i udlandet.

Roadtrip
Dette kræver selvfølgelig, at der er nogen I din vennekreds, der har kørekort. Men tag et Europakort, nogle gode venner, dyner etc og kør rundt omkring i Europa og stop og brug alle jeres penge på turistattraktioner imens I sover i bilen - eller måske slår et telt op på en mark?

Sommerhus
Endnu en ting jeg arbejder på at få på benene med mine veninder - en hyggelig tur i sommerhuset. Der er ikke noget, der lyder bedre end noget god rosévin, spilleaftener, tøsefilm og en masse snak og fnisen. Føler allerede jeg sidder henne ved en pejs og rister skumfiduser, for derefter at løbe på stranden med pigerne - selvom den anden rækkefølge måske giver mere mening.

Som I kan se, er der altså massere af ting at lave i løbet af sommeren!
Det behøver ikke være dyrt, og man kan sagtens finde billige alternativer, der kan være mindst ligeså gode!

Har du nogle andre gode aktiviteter?

// A few suggestions for summer activities. 
Caonooing ~ Pedal boat/water cycle ~ Tent trips ~ Festival ~ Go travel ~ Roadtrips in Europe ~ Rent a summerhouse
Do you have any other suggestions? //

1 kommentar:

  1. Sikke nogle fede billeder og rigtig gode idéer :-)
    Dejlig søndag til dig!
    Kram,

    http://nikkilund.dk

    SvarSlet