DIY SCRUNCIES 

Jeg elsker scrunchies til håret - jeg synes simpelthen de er SÅ søde, og pifter lige et outfit op (også selvom jeg oftest bare har en sort i håret..)
Jeg besluttede mig derfor for at forsøge at lave mine egne her den anden dag - og det er lykkedes rimelig godt, hvis jeg selv skal sige det.

Du skal bruge: 
Stof
Nål
Tråd i passende farve
Lineal
Hårelastik
Saks

Man kan snildt bruge elastik istedet for en hårelastik, men jeg valgte at lave denne DIY med ting, som de fleste burde have i huset.
Af stof er det lidt ligemeget, hvad I bruger, det skal bare ikke være for stift i det. Personligt har jeg en hel hylde med gammelt tøj jeg aldrig rigtig har fået brugt, men som jeg gerne ville gemme stoffet til diverse upcoming projekter, så det er altså bare gammelt tøj jeg har klippet i.
Nål og tråd kan også sagtens skiftes ud med en symaskine.

Jeg klippede nogenlunde i målene 10x40cm - plus, minus lidt forskelligt af, hvad jeg lige fik målt af, fordi jeg var optaget af tv'et.. hov.

Vend stoffet på vrangen og sy det sammen, som vist ved mine nåle. 

Beklager billedet er sløret, har først opdaget det nu.
Det skulle gerne se nogenlunde sådan her ud, hvis du så vender stoffet ud den rigtige vej - for så kan man nemlig ikke se syningen når den kommer i håret.

Du vender nu dit stof om igen, så vrangen er ud mod dig. Så propper du den ind i din elastik som vist på billedet. 

Du kan nu folde dit stof ned over elastikken, og så skal enderne syes sammen. 

På de to ovenstående billeder kan I se, hvordan jeg har vendt et lille stykke stof om, og derved syet på vrangen, sådan så man ikke kan se syningen uden på. Sådan forsøger du bare at gøre så langt som overhovedet muligt. Vi vil jo helst gemme syningerne væk - for, hvis jeg skal være helt ærlig. Mine er ikke de pæneste, mine syskills er simpelthen så dårlige!

Voila! Et styks scrunchie færdig.

Og to andre blev også færdige. 

Jeg overvejer lidt om jeg skal lave en video guide til jer på denne DIY, så I kan se det visuelt og ikke kun i billeder. Så lad mig endelig høre, hvad jeres tanker er på det!

Er det en DIY du kunne tænke dig at prøve?

// I really love the scrunchies for your hair, so I decided I wanted to make some myself. I have therefore made this picture guide for you, so you can see how I did it.
I'm thinking about making a videoguide for you as well, so please let me know if it's something you would like to see? and if it's something you would like to try yourself? //

Follow me on bloglovin
Follow me on instagram
Follow me on snapchat; simone1998x

Dette indlæg er også at finde på min nye blog simonewelle.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar