OPSKRIFT: DE LÆKRESTE FLUTES


De ser måske ikke ud af meget, men jeg lover jer; det er de bedste flutes I har smagt!
Det er en opskrift min farmor altid har brugt siden jeg var helt lille, og her for nyligt er jeg begyndt at bage dem selv, da de simpelthen er så gode. Både alene som en lille usund snack, men også til for eksempel grillmad eller andre retter, hvor man skal have et stykke flute til maden.

Det skal du bruge:
50g gær
4dl lunkent vand
600g mel
2dl olie
2 tsk salt


Sådan gør du:
Gæren opløses i det lunkne vand og resten af ingredienserne tilsættes.
Der skal ikke tilsættes mere mel! Den skal være irriterende klistret.
Lad dejen stå tildækket med et viskestykke over i ca 1/2 time.
Del dejen op i 2-4 stykker og stræk dem ud og læg dem på en bageplade med bagepapir, og lad dem hæve endnu engang i ca 1/2 time. Jo mere de hæver her, jo større bliver de.
Pensl med et sammenpisket æg. Strøg det med lidt groft salt og sesamfrø. 
(jeg havde ikke sesamfrø i køkkenet, og har derfor kun salt på mine - det smager også helt fint)
Bag dem i en 220grader ovn i ca. 15minutter 
(mine fik omkring 19minutter)

Velbekomme!

// A little recipe on the best flutes you can probably make. Enjoy!
You will need: 50g yeast, 4dl lukewarm water, 600g flour, 2dl oil, 2 teaspoon salt. Mix it all together, and let it stand with a towel to cover for about 30min. Form them into flutes (this may be very sticky, I know..), and let them stand and rise for about 30min again. Put it in a 200degrees oven for approximately 15-20minutes. Bon appétit. //

Follow me on bloglovin
Follow me on instagram
Follow me on snapchat; simone1998x

Ingen kommentarer:

Send en kommentar