OPSKRIFT: POPSICLES


Jeg købte for et et lille stykke tid nogle ispindeforme, som jeg ville bruge til at lave is. 
Jeg købte dem på hjemmesiden ispindeforme.dk
- dog vil jeg fortælle jer, at I ikke skal handle hos dem! Servicen var virkelig dårlig. Indpakningen var elendig, og de var tæt på at knække mod hinanden, fordi der bare var blevet viklet noget plastic om dem. Så det kan bestemt ikke anbefales at købe dem der.


Hvor om alting er, så synes jeg vi skal til den positive del af dette blogindlæg. Nemlig at jeg kommer med lidt forslag til, hvad I kan putte i jeres popsicles!
Jeg har lavet en liste med en masse jeg vil prøve her henover sommeren, så hvis de ikke passer til jeres smag i dag, så gør de det sikkert senere. 


Jeg lavede tingene lidt på slump, og derfor er der ikke nogen specifik opskrift, andet end, hvad jeg har puttet i de forskellige, så I selv kan prøve jer ad.
Jeg har også planer om, når jeg skal i sommerhus, at afprøve dem med lidt alkohol i, så det kan man jo altid selv tilføje.

Den første jeg lavede var med nogle friske jordbær vi ikke fik spist fra aftenen forinden og noget daiquiri. 
Som I kan se, så valgte jeg bare lige at lave nogle hurtige labels, så jeg kan huske hvad jeg har puttet i de forskellige. 
Den næste jeg lavede var med en frisk banan, noget vaniljecreme/vaniljesovs, meget få jordbær og en lille smule mælk. Denne kan også anbefales som en lækker smoothie, den var bare så dejlig lækker!

Så lavede jeg to forskellige varianter med jordbær og hyldeblomst. Jeg lavede nogle få, som var meget mild i smagen med hyldeblomst, og nogle som fik en god skvæt i (lidt for meget endda, øvøv). Så husk på, tilføj lidt efter lidt og evt smag efter med en lille teske, så I ikke laver min fejl. De milde smagte dog super godt.

Her er den med banan, jordbær, vaniljecreme og mælk. Min far valgte så lige at bide i den inden jeg fik lov til at tage et billede.. Men god det var den alligevel.

Alt i alt er jeg rigtig glad med min første potion popsicles.

Laver du også selv dine is? Hvilke opskrifter bruger du?

// I have recently bought these trays to make your own ice-cream, which I have now tried for the first time. My go-to was a little bit healthier than just an ice-cream. I made some different "smoothies" and poured it in the trays. I made some with banana, some with strawberries and elderflower. I'm very happy with my first portion of popsicles, they were yummy!
Do you make your own ice-cream as well? Which recipes do you use? //

Follow me on bloglovin
Follow me on instagram
Follow me on snapchat; simone1998x

Ingen kommentarer:

Send en kommentar