HVERDAGSRUTINE: HUD

Som nogle af jer måske ved, så har jeg en helt igennem forfærdelig hud.
Ikke nok med, at jeg gennem årene har fået en meget sart hud, så døjer jeg dagligt med akne. 
Jeg har prøvet mange forskellige ting, lige fra kosmetologer til cremer fra apoteket. 

Meeen, så var jeg så heldig for lidt over et års tid siden, der fik jeg en rensebørste fra min tante og onkel. 
Lige siden har jeg kunne se stor forskel på min hud. Den er ikke perfekt, men den er bedre. Jeg kan også tydeligt mærke når jeg har sprunget en dag over, og der har jeg bare lært på den hårde måde, at jeg må gøre det hver dag, hvis jeg gerne vil have en ordentlig hud engang i fremtiden. 

Netop fordi jeg har døjet så meget med urenheder, så tænkte jeg, at jeg ville lave et lille indlæg med min hverdagsrutine. Det kan være, at det kan give jer lidt inspiration til at lave jeres rutine om, hvis den ikke virker som I ønsker. Ellers så håber jeg bare, at I andre vil nyde at få delt lidt tips.


OM MORGENEN
Svamp, samt Matas' plejende creme

For at være ærlig, så har jeg ikke særlig meget energi om morgenen. Jeg har derfor den mindste rutine om morgenen, for ellers ved jeg godt, at det ikke bliver gjort.
Når jeg står op så skyller jeg hurtigt min hud med en svamp, derefter lader jeg egentlig bare min hud tørre i et par minutter, hvorefter jeg påfører min creme, som også gælder for min primer.
Dét var egentlig min morgenrutine, super nem og super hurtig.


OM AFTENEN
Her for tiden bruger jeg Nivea's 3-1 cleansing wipes, men som oftest går jeg bare i Normal og køber de billige - da de virker overraskende godt på min hud.

Clarisonic børster, samt tilhørende creme.

Nivea Creme, samt en svamp. Jeg fylder som oftest mine små nivea-dåser op med creme fra den store. De små er nemlig nemmere at have med at gøre, samt putte ned i tasken.

Nu skal I ikke tro, at jeg bare dovner den af hele tiden, for det gør jeg ikke. Det tager lidt længere tid for mig om aftenen, men det er også der, hvor jeg har mest overskud til at bruge tid på at rense min hud ordentligt igennem.
Jeg starter med at fjerne min makeup enten før eller efter jeg har været i bad. Og jeg går som regel i bad direkte efter skole, ved en 17-tiden. Jeg fjerner bare min makeup med nogle vådservietter, egentlig mest for at fjerne det værste.

Når jeg så i løbet af aftenen ligeså stille gør mig klar til at gå i seng, så får den hele armen. Jeg starter med at bruge min clarisonic børste med den tilhørende creme. Derefter vasker jeg min hud efter med en svamp.
Jeg render lige rundt et par minutter, og får fugten fra mit ansigt væk, hvorefter jeg smører en dejlig tyk nivea creme i hovedet, så jeg er sikker på, at mit ansigt får den fugt den skal have i løbet af natten.

Hvis folk siger, at børsten ikke renser, så kan jeg fortælle en lidt klam historie, der beviser det modsatte. Som I kan læse, så bruger jeg vådservietter til at fjerne min makeup. Men selv efter det, så kan jeg se makeuprester på min børste når jeg har brugt den i ansigtet, så den dybderenser altså virkelig ens hud på de (kun) to minutter(!).

Clarisonic er et dyrt mærke, ja. Og når man ser priserne på børstene, så ser det meget dyrt ud. Men hvis man tænker over det, så holder en børste 3 måneder. Derudover så virker det utrolig godt og man får renset sin hud ordentligt igennem. Jeg synes personligt, at det er pengene værd. Så hvis det er noget man har lyst til, så er det bare at gå ud og kigge på de forskellige mærker der er, og se om der er noget der lyder spændende for dig som person.

Hvad er din rutine?

// I wanted to show you guys my skin routine, to show you that it's possible to find an easy, but very good routine. In the morning I just clean my face with a sponge, and then apply a lotion, which also works as my primer. 
When I come home from school I remove my make-up with some cleansing wipes.
When I'm closer to going to bed, I use my clarisonic brush, with the lotion belonging. This cleans my skin completely, and removes all of the dirt the wipes didn't remove. After that I apply a Nivea lotion, because it's very "fat" and good for the nights. 
What is your skin routine? //

Ingen kommentarer:

Send en kommentar